Allegro Ads

Czym jest i jak działa Allegro Ads?

W dobie marketingu internetowego reklama produktów w sieci jest praktycznie niezbędna, aby osiągnąć zadowalające efekty ze sprzedaży – zwłaszcza wtedy kiedy dopiero zaczynamy przygodę na rynku internetowym. Z pomocą przychodzą nam różne portale, gdzie możemy wystawić przedmiot, a za dodatkową kwotę również go wyróżnić.

Takimi portalami są m.in OLX, Gratka, Lento, Gumtree oraz największy z nich, portal sprzedażowy Allegro.

Jeśli podczas wystawiania oferty zdecydujemy się na jej wyróżnienie, to znajdzie się ona nad ofertami innych sprzedających. Pojawi się na specjalnej liście promowanych ofert w danej kategorii produktów.

Allegro jednak poszło o krok dalej i obecnie umożliwia reklamowanie swoich produktów w formie Allegro Ads.

Jak działają reklamy Allegro Ads?

Reklamy produktów wyświetlają się wraz z informacją o ofercie sponsorowanej w strategicznych miejscach Allegro, które nie mogą umknąć uwadze użytkownika.

Ponadto wyświetlają się one na każdym dostępnym urządzeniu, a więc dotarcie do potencjalnego klienta jest znacznie łatwiejsze. Na Allegro Ads podobnie jak w Google Ads płacimy koszt CPC za kliknięcia w naszą reklamę (warto jednak pamiętać o dodatkowej prowizji od sprzedaży, która różni się w zależności od wybranej kategorii produktu).

Dzięki wykorzystaniu kanału sprzedaży, jakim Allegro Ads zwiększamy widoczność produktów w sieci, a co za tym idzie, zwiększamy szanse na realizację celu biznesowego, jakim jest sprzedaż naszych produktów.

Rodzaje reklam w Allegro Ads

Oferty Sponsorowane

ALLEGRO ADS oferty sponsorowane

Są one wyświetlane jako odpowiedź na wyszukanie użytkownika związane z ofertą. Reklamy mają za zadanie zainteresować potencjalnych klientów naszą ofertą.

W Allegro Ads mamy możliwość ciągłego podglądu statystyk naszych reklam, co pozwala na dokładną analizę wyników, a także tego co można poprawić. Podobnie jak w narzędziach reklamowych Google mamy możliwość ustawienia budżetu dziennego, który pozwala na kontrolę naszych wydatków.

Reklama Graficzna

ALLEGRO ADS reklama graficzna

Reklamy graficzne pozwalają na lepsze zapamiętanie produktu przez potencjalnego klienta. Większość społeczeństwa jest wzrokowcami, dzięki czemu reklamy graficzne wydają się idealną odpowiedzią na oczekiwania potencjalnych klientów. Dokładniej wpływają one na świadomość marki, a ich wygląd ma pozytywny wpływ na decyzję o zakupie danego produktu.

Na wygląd reklam graficznych składają się:

– logotyp marki,

– hasło reklamowe,

– dwie oferty z naszego konta.

Sieć reklamowa – reklamy poza Allegro

ALLEGRO ADS oferty poza allegro

Reklamy w Allegro pozwalają również dotrzeć do potencjalnego klienta na portalach zewnętrznych takich jak Facebook oraz przestrzeń Google.

Pozwala ona przede wszystkim na prowadzenie działań remarketingowych, pojawiając się osobom, które już widziały naszą ofertę, ale nie dokonały zakupu.

Optymalizacja reklam

Poznaliśmy już rodzaje reklam, jakie oferuje Allegro Ads, pora przejść do tematu optymalizacji kampanii.

Reklamy płatne bowiem, niezależnie w jakim serwisie, czy to Facebook Google, czy Allegro należy stale monitorować i wyciągać wnioski, tak aby kampania przynosiła coraz lepsze rezultaty.

ALLEGRO ADS kampania jak ustawic

Kampania, ceny produktów, opisy aukcji powinny być optymalizowane oraz dostosowywane do obecnie panujących warunków. Nie można również zapomnieć o obserwowaniu konkurencji, która nigdy nie śpi.

Allegro Ads na pierwszy rzut oka jest bardzo prostym i intuicyjnym narzędziem. Warto jednak testować różne rozwiązania, formy reklam, miejsca ich wyświetlania oraz budżet. Kluczowe jest bowiem tak dopasowanie wysokości budżetu, aby wystarczał na określony przez nas harmonogram w ciągu dnia.

Panel umożliwia nam analizę wysokości CPC, liczbę kliknięć i wyświetleń w danym budżecie, a także zwrot z inwestycji czy średni wskaźnik CTR.

Warto również zapoznać się z raportem wyszukiwanych haseł w celu rozbudowy naszej bazy fraz kluczowych, który można znaleźć w zakładce “Moje pliki”.

Poprawność ofert

W przypadku kampanii internetowych istotna jest także ich jakość. Nawet najlepiej wyglądająca reklama nie pomoże w sprzedaży jeśli strona docelowa aukcji naszego produktu nie będzie wystarczająca atrakcyjna dla użytkownika.

Aukcje powinny być w odpowiedni sposób przygotowane, treść powinna odpowiadać na ewentualne zapytania klienta, ale nie przytłaczać ilością niepotrzebnych informacji.

Grafiki i zdjęcia produktu powinny być wysokiej jakości, wzbudzać zainteresowanie użytkownika.

Dodatkowo reklamowane oferty muszą spełniać regulamin zarówno Allegro Ads, jak i Google Ads. Warto zatem poświęcić czas i przygotować aukcje na wysokim poziomie. Ludzie często “kupują wzrokiem”, a więc wygląd strony z naszym produktem jest porównywany do witryny sklepowej.

Wnioski

Podsumowując nasze dywagacje na temat Allegro Ads, śmiało możemy stwierdzić, iż jest to jedne z najistotniejszych narzędzi marketingowych dostępnych na rynku digital marketingu w obecnych czasach. Szczególnie jeżeli mówimy o sklepach internetowych sprzedających swoje produkty tylko na Allegro.

Dzięki przejrzystości panelu reklamowego, a także codziennym statystykom prowadzenie kampanii nie jest skomplikowane, a także ułatwia wyciąganie wniosków z naszych kampanii.

Nie zapomnijmy jednak, że prowadzenie kampanii warto oddać w ręce specjalistów, którzy w maksymalnym stopniu wykorzystają potencjał Allergo Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *