Porady

Sposoby na obniżenie kosztów reklam w Google Ads

Decydując się na kampanię Google Ads, chcemy, by przyniosła ona zadowalające efekty, przy wykorzystaniu możliwie najmniejszego budżetu.

Warto więc możliwie najefektywniej wykorzystać środki, które przeznaczyliśmy na kampanię. Ponadto odpowiednie rozłożenie wydatków pozytywnie wpływa na skuteczność naszych reklam. Poniżej przedstawiam kilka technik optymalizacyjnych pozwalających na efektywniejsze prowadzenie kampanii, bez zwiększania kosztów.

1. Struktura konta

Wiele osób rozpoczynając swoją przygodę z Google Ads, zapomina o przejrzystej strukturze konta. Odpowiedni podział kampanii na grupy reklam i dobór słów kluczowych zależnie od grupy jest niezbędny, aby kampania przyniosła rezultat.

Niezwykle istotna jest analiza witryny lub usługi, którą chcemy reklamować. Częstym błędem popełnianym przy tworzeniu kampanii jest niepoprawne wprowadzenie tych samych słów kluczowych do różnych grup reklam w danej kampanii. Sprawia to, że sami tworzymy sobie konkurencję i ograniczamy możliwości wyświetlania naszych reklam.

Ponadto popełnienie tego typu błędu może powodować niepoprawną analizę kampanii i przeznaczanie budżetu na działania, które się nie opłacają.

sposób na obniżenie kosztow na fb

 

 

2.Ustawienia lokalizacji

Wielu użytkowników Google Ads bardzo często zapomina o ustawianiu odpowiedniej lokalizacji swoich reklam, przez co efektywność jest dużo mniejsza. Przykładowo, jeśli prowadzimy warsztat samochodowy w mieście X to warto skupić się na reklamie w obszarze miasta i jego najbliższych okolic.

sposób na obniżenie kosztow na fbPozwoli to trafić reklamom do potencjalnych klientów zainteresowanych daną działalnością.

3. Odpowiednie dopasowanie słów kluczowych

Dopasowanie słów kluczowych wpływa na budżet kampanii. Im bardziej ogólne dopasowanie, tym większa kwota, którą musimy wydać na kampanię. Najlepszym typem dopasowania w przypadku ograniczania wydatków będzie typ ścisły lub do wyrażenia. Dopasowanie przybliżone powoduje wyświetlanie na wyrażenia zbliżone do tematu słów kluczowych lub ich synonimy.

4. Wykluczające słowa kluczowe

Regularne przeglądanie słów kluczowych w sieci wyszukiwania i wprowadzanie wykluczeń jest niemalże konieczne przy efektywnym prowadzeniu kampanii. Wiele osób zapomina o opisywanej czynności prowadząc monitoring kampanii. Przykładem może być księgarnia sprzedająca podręczniki do angielskiego.

Jeśli w sieci wyszukiwania widzimy frazę “podręcznik do angielskiego pdf” wiemy, że użytkownik prawdopodobnie chce ściągnąć książkę z internetu. W takiej sytuacji warto dodać wykluczenie końcówki “.pdf”. Pozwoli to uniknąć nietrafionych wejść.

5. Harmonogram

Ważnym działaniem przy prowadzeniu kampanii Google Ads jest dobór harmonogramu. Często źle dobrane godziny wyświetlania reklam negatywnie wpływają na efektywność kampanii. Przykładowo, jeśli naszą ofertę kierujemy do firm, warto ustawić harmonogram na godziny ich pracy.

W doborze odpowiedniego harmonogramu pomocny jest raport dotyczący pory dnia. Widzimy wtedy, w jakich godzinach najwięcej użytkowników klika naszą reklamę. Pozwala to na lepszą analizę kampanii oraz dostosowanie stawek.

6. Dostosowanie stawek

Monitoring kampanii pozwala na obserwację jej poszczególnych elementów. Przykładem może być informacja o tym, na jakich urządzeniach nasze reklamy lepiej konwertują lub w jakim regionie najwięcej użytkowników wyszukuje naszą ofertę.

Jeżeli znacznie większa ilość użytkowników wyświetla naszą reklamę w województwie małopolskim możemy zwiększyć dostosowanie budżetu w danym regionie, aby dotrzeć do jeszcze większej ilości potencjalnych klientów. Stawki można również zmniejszać.

Jeżeli dużo więcej użytkowników konwertuje z urządzeń mobilnych, możemy zminimalizować dostosowanie stawek, a nawet całkowicie wyłączyć reklamy na tych urządzeniach.

sposób na obniżenie kosztow na fb

7. Jakość strony docelowej

Odpowiednia jakość strony internetowej również ma wpływ na efektywność naszej reklamy. Jeżeli strona jest nieczytelna, posiada nieaktualną ofertę lub znajdują się na niej błędy potencjalny klient może ją opuścić nie dokonując żadnych działań.

Warto więc dbać o to, by współczynnik odrzuceń był możliwie najmniejszy. Należy pamiętać o tym, aby strona była atrakcyjna od strony wizualnej, a także, żeby nie znajdował się na niej nadmiar tekstu. W przypadku braku pewności, czy nasza strona jest odpowiednio czytelna dla potencjalnych odbiorców warto skonsultować się ze specjalistą.

8. Monitorowanie kampanii

Fundamentalną czynnością, na którą musimy wygospodarować czas prowadząc kampanię, jest jej monitoring. Codzienne poświęcenie kilku minut na przegląd kampanii i wprowadzenie wykluczeń pozwoli nam na uniknięcie niepotrzebnych wydatków. Widzimy wtedy również, które działania są efektywne, a które należy zmienić.

Pomocne są również raporty i ich regularne przeglądanie. Pokazują one wyniki konkurencji, naszych odbiorców oraz wiele innych pomocnych przy prowadzeniu kampanii danych.

9. Miejsce wyświetlania

Najczęściej wybieranym miejscem wyświetlania reklam jest instynktowne kliknięcie pierwszego miejsca na liście wyszukiwań. Jednakże często, nie jest to najlepszy wybór, jeżeli zależy nam na ograniczeniu budżetu. W takiej sytuacji warto wybrać opcję wyświetlania reklam na górze strony.

sposób na obniżenie kosztow na fb

Niekiedy drugi lub trzeci wynik wyszukiwań ma szansę na uzyskanie większego ruchu, a budżet wydany na kampanię jest o wiele mniejszy. Warto, więc pamiętać o przejrzystości naszej reklamy. Odpowiednio dobrane nagłówki i tekst również mają wpływ na podjęcie przez użytkownika kliknięć.

10. Aktualność reklam

Przeglądając sieć, często możemy trafić na reklamy, które nie są do końca aktualne. Najczęściej zdarza się to w przypadku promocji, które oferowaliśmy użytkownikom. Pamięć bywa zawodna i brak zmian tekstów, i nagłówków zdarza się nawet najlepszym. Warto jednak regularnie przeglądać swoje teksty reklamowe w celu eliminacji nieprawidłowości.

Im reklama jest dopasowana bardziej do aktualnej oferty, tym lepsze mogą być jej wyniki. Ponadto czasem zdarza się, że nasza reklama odsyła do podstrony. Istotne jest, więc dbanie o ich aktualność, by potencjalny klient nie zraził się do nas po pierwszym kontakcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *