Porady

Potencjał e-marketingu w czasie kryzysu

Wybuch pandemii uzmysłowił nam, jak szybko możemy znaleźć się w sytuacji zagrażającej zdrowiu i życiu.

Taka sytuacja wymaga od nas szczególnych działań, zarówno w życiu społecznym, jak i gospodarczym. Konsekwencją tego są zmiany i dostosowanie się do nowych, ale trudnych czasów. Dzięki umiejętnościom adaptacyjnym udaje nam się stopniowo przyzwyczaić do nowej sytuacji.

Główne konsekwencje kwarantanny

W związku z szybkim wzrostem liczby zarażonych wirusem COVID-19, wprowadzone zostały ograniczenia związane przede wszystkim z przemieszczaniem się. Zamknięte przedszkola, szkoły oraz zakłady pracy spowodowały, że większa część życia, czy to społecznego, czy zawodowego skupia się w miejscu zamieszkania.

Z tego powodu mamy do czynienia z intensyfikacją działań prowadzonych w Internecie. Ta sytuacja ma natomiast wpływ na zachowania społeczne, kulturowe czy ekonomiczne użytkowników sieci. Aktywności, które wcześniej odbywały się głównie poza domem – zakupy, spotkania z przyjaciółmi, sport – w tym momencie mają miejsce w formie online.

Analiza ruchu w sieci

Temat dzisiejszego wpisu dotyczy kształtowania się marketingu online w trakcie pandemii. W tym celu przeanalizujemy, jak przedstawia się obecnie ruch w sieci oraz jakie aspekty uległy zmianie z powodu wybuchu pandemii koronawirusa.

Zmiana natężenia ruchu na konkretnych portalach ma bardzo duży wpływ na planowanie działań online zarówno teraz, jak i w dalszym okresie. Należy zatem obecne trendy śledzić na bieżąco i wyciągać wnioski, które pomogą nam zwiększyć efektywność naszych działań marketingowych w Internecie. Przeanalizujmy zatem branże, na które pandemia miała największy wpływ.

Gdzie można zaobserwować znaczny wzrost ruchu?

• Portale nawiązujące tematyką do koronawirusa

Chyba nikogo nie dziwi fakt, że wysokim potencjałem marketingowym cieszą się obecnie portale związane z tematyką pandemii koronawirusa oraz portale o charakterze zdrowotnym. Portale te na bieżąco udostępniają najnowsze statystyki, a informacje, które podają, są najbardziej wiarygodne.

Jako przykład możemy podać WHO lub worldmeters.info. Zainteresowanie takimi portalami jest jak najbardziej naturalne. Strach i niepokój powoduje, że ludzie szukają informacji na temat koronawirusa oraz sposobów zabezpieczenia się przed zachorowaniem.

Z czasem oczywiście zainteresowanie takimi portalami zacznie słabnąć, aż do momentu wygaszenia pandemii. W tym momencie jednak warto pamiętać, że są to portale o wysokim potencjalne marketingowym.

• Portale prawnicze oraz rządowe

Wzmożony wzrost ruchu można, także zaobserować na portalach prawniczych i rządowych. Tak jak w poprzednim przykładzie, użytkownicy poszukują sprawdzonych, wiarygodnych informacji. Tym razem na temat rozporządzeń rządowych i regulacji prawnych.

Warto w tym przypadku zauważyć, że zapotrzebowanie na informacje o pandemii jest tak duże, że społeczność nie interesuje się innymi zagadnieniami, nie poszukuje wiadomości na inny temat, przez co ruch na portalach inforacyjnych znacznie spadł na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy.

E-commerce

Oczywistym jest również fakt, że wzrost zainteresowania i ruchu możemy zaobserwować w segmencie zakupów online. Zamknięcie sklepów, ograniczenia w przemieszczaniu się, a także ogólny strach przed wyjściem na zewnątrz spowodowały, że ludzie znacznie częściej korzystają z zakupów w Internecie.

Sklepy internetowe, by zminimalizować ryzyko strat spowodowanych epidemią, oferują liczbe rabaty, zniżki oraz wyprzedaże.

• Media społecznościowe

Pandemia ma również duży wpływ na komunikację w społeczeństwie. Zakaz zgromadzeń oraz izolacja zmusza ludzi do korzystania z alternatywnych źródeł komunikacji. Systematycznie zatem wzrasta ruch w social media, gdzie użytkownicy mają możliwość kontaktu ze znajomymi.

Na portalach umożliwiających kontakt w formie online organizuje się również różnego rodzaju szkolenia, prezentacje, a nawet rozmowy rekrutacyjne.

• Zaplanuj działania z głową!

W trakcie planowania działań marketingowych w formie online koniecznie weź pod uwagę wyżej wymienione portale i branże. Skupiając na nich swoje działania, z pewnością możesz liczyć na szeroki odbiór Twojej oferty. Intensyfikacja działań na tych obszarach może okazać się pomocna dla wielu przedsiębiorstw, których sytuacja gospodarcza w wyniku wybuchu pandemii nie jest łatwa.

Rozwiń swój marketing w sieci!

Społeczeństwo w coraz większym stopniu swoje życie skupia w przestrzeni online, dlatego warto właśnie ją wykorzystać najmocniej w trakcie planowania działań marketingowych. Wszelkiego rodzaju aktywności, spotkania, prezentacje czy materiały przedstawiane w formie online przyciągają użytkowników, dzięki czemu możemy zwiększyć widoczność oraz świadomości swojej marki wśród konsumentów.

Należy także zwrócić uwagę, że wiele obecnych zachowań prawdopodobnie wejdzie użytkownikom w nawyk, przez co będą oni je praktykować również po zakończeniu pandemii.

Nie czekaj, działaj!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *